Przejdź do treści

Jak działa agencja rekrutacyjna?

  • przez

Oddelegowywanie zadań związanych z rekrutacją pracowników jest coraz powszechniej praktykowane w biznesie, dlatego tak dużą popularnością cieszą się obecnie profesjonalne agencje rekrutacyjne specjalizujące się w tych właśnie usługach.

Współpraca z nimi bardzo się opłaca, zwłaszcza firmom szukającym wysokiej klasy specjalistów lub menadżerów wyższego szczebla, ponieważ każda taka agencja rekrutacyjna zatrudnia wysoko wykwalifikowanych rekruterów, w tym headhunterów, będących ekspertami w tym fachu.

Jakie usługi oferuje agencja rekrutacyjna?

Dobra firma rekrutacyjna posiada rozbudowaną ofertę, na którą składają się nie tylko standardowe techniki rekrutacji konwencjonalnej, ale też executive search i direct search, czyli rekrutacje bezpośrednie, polegające na wychodzeniu z inicjatywą i samodzielnym wyszukiwaniu najlepszych specjalistów, nawiązywaniu z nimi kontaktu oraz przekonywaniu do podjęcia pracy na danym stanowisku. Executive search i direct search stosuje się w rekrutacji CEO, CFO czy CTO. Sprawdzają się wtedy o wiele lepiej niż konwencjonalna rekrutacja, ponieważ tego rodzaju specjaliści z reguły mają już stałą posadę i nie szukają nowej, więc na pewno nie złożą CV w odpowiedzi na ogłoszenie o pracę. W takiej sytuacji firma rekrutacyjna uruchamia własne kontakty i przeprowadza dogłębny research w sieci networkingowej, a po wyselekcjonowaniu najlepszego kandydata negocjuje i organizuje transfer. Poza tym każda profesjonalna agencja rekrutacyjna oferuje także onboarding, czyli wprowadzenie do firmy, ułatwiający pracownikowi adaptację w nowym miejscu pracy. Jedną z takich profesjonalnych agencji rekrutacyjnych jest SalesHR.pl.

Jak wygląda praca agencji rekrutacyjnej?

Działania agencji rekrutacyjnej składają się z trzech kluczowych etapów. Pierwszy to identyfikacja potrzeb klienta i stworzenie na tej podstawie profilu poszukiwanego pracownika. Drugi to selekcja kandydatów pasujących do stworzonego profilu i wybór najlepszego z nich. A trzeci to przedstawienie wybranego kandydata klientowi i finalizacja umowy. Działania te wymagają ze strony zleceniodawcy minimalnego zaangażowania. Poza udzieleniem agencji rekrutacyjnej niezbędnych informacji i zapoznaniem się z ostatecznym raportem oraz jego zatwierdzeniem, nie musi on właściwie nic robić. Wszystkim z jego upoważnienia zajmą się profesjonaliści.