Przejdź do treści

Czym są etykiety termokurczliwe?

  • przez

Etykiety termokurczliwe zyskują coraz większą popularność. Ich główną zaletą jest to, że można umieścić je na opakowaniu o dowolnym, nawet bardzo fantazyjnym kształcie. Ze względu na bardzo uniwersalne zastosowanie chętnie są wykorzystywane przez firmy m.in. z sektora spożywczego oraz kosmetycznego.

Co to są etykiety termokurczliwe?

Etykiety termokurczliwe, znane także jako shrink sleeve, to nowoczesne rozwiązanie, które jest coraz chętniej wykorzystywane przez firmy produkujące różnego typu towary, zwłaszcza spożywcze lub kosmetyczne. Mogą one być nakładane na rozmaite produkty – najczęściej znajdują się na opakowaniach mleka i nabiału, alkoholi, napoi energetycznych, kosmetyków, chemii gospodarczej, soków i napoi gazowanych oraz sosów i zup.

Etykiety termokurczliwe są wytwarzane przez wiele przedsiębiorstw. Jednym z liderów specjalizujących się w ich produkcji jest firma Unilogo, popularna drukarnia w Piasecznie. Jej szczegółową ofertę można znaleźć na stronie internetowej:

Tym, co wyróżnia etykiety shrink sleeve, jest materiał ich wykonania oraz jego specyficzne właściwości. Drukuje się je na specjalnych foliach PCV i PET w formie wstęgi lub rękawa. Wyróżniają się termokurczliwością – po nałożeniu etykiety na dany produkt i podgrzaniu, np. przy pomocy gorącego powietrza, folia zaczyna się kurczyć, dzięki czemu idealnie dostosowuje się do kształtu opakowania, nawet gdy jest on nietypowy. Co istotne, shrink sleeve może być zadrukowany w całości, co pozwala na umieszczenie na nim dowolnej grafiki – dzięki temu rośnie potencjał reklamowy towarów opatrzonych taką etykietą. Oprócz tego owijki termokurczliwe wyróżniają się dużą trwałością i odpornością na zadrapania oraz wilgoć, co stanowi ich dodatkową zaletę.

Jakie są rodzaje etykiet termokurczliwych?

Istnieje kilka rodzajów etykiet termokurczliwych. Wybór uzależniony jest od tego, jaki produkt dana firma chce opatrzyć tymi nalepkami. Wśród shrink sleeve wyróżnia się:

  • etykiety typu full body labels – mogą pokryć całe opakowanie. Pełnią one funkcję dekoracyjną i marketingowo-informacyjną, ponieważ przy ich użyciu można wyróżnić swój produkt i tym samym zachęcić klientów do jego kupna. Pełne etykiety termokurczliwe stosuje się w przypadku opakowań o niestandardowych kształtach oraz wtedy, gdy zwykłe etykiety samoprzylepne nie są w stanie pokryć w całości danego towaru;
  • etykiety typu combo pack levels – przy ich użyciu można stworzyć tzw. multipacki, ponieważ pozwalają one na połączenie kilku opakowań w jedno. Takie rozwiązanie często stosuje się np. w akcjach promocyjnych;
  • etykiety typu tamper evident labels – stosuje się je jako rodzaj plomby, która pełni funkcję zabezpieczającą. Opatrzone nimi opakowania można otworzyć dopiero po uprzednim zniszczeniu etykiety.

Szeroka oferta etykiet termokurczliwych sprawia, że istnieje szansa na ich odpowiednie dostosowanie do potrzeb danego przedsiębiorstwo. Oprócz tego każdą z owijek można uatrakcyjnić poprzez zastosowanie dodatkowych efektów, np. lakierowania utrwalanego światłem UV lub złocenia na zimno.