Systemy kolejkowe – lepsza obsługa klientów i poprawa wizerunku firmy

Zdjęcia w artykule pochodzą ze strony dasoft.com.pl

Kilkugodzinne oczekiwanie w kolejce na złożenie wniosku o paszport czy też o załatwienie innych spraw nie jest czymś, z czym już nie mamy do czynienia. Jest to bardzo irytujące, tym bardziej, jeśli musimy skorzystać z tego powodu z urlopu, który moglibyśmy wykorzystać w dużo atrakcyjniejszy sposób. Na szczęście firmy i urzędy wdrażają systemy kolejkowe. Na czym one polegają i dlaczego warto z nich korzystać?

Jak działają systemy kolejkowe (kolejkomaty)?

Z pewnością każdemu zależy na tym, aby jak najszybciej załatwić sprawy, które mamy do wykonania danego dnia. Śpieszymy się, mamy wiele obowiązków, a już na pewno nie chcemy tracić czasu na stanie w kolejkach. Jeśli jesteśmy do tego zmuszeni, to oczywiście jest to przyczyną frustracji, a często w takim przypadku wręcz rezygnujemy z korzystania w przyszłości z usług firmy, w której wizyta nie przebiegała sprawnie.

Rozwiązaniem takich problemów jest wprowadzenie w urzędach i przedsiębiorstwach systemu kolejkowego, a konkretnie kolejkomatu, czyli urządzenia, które może usprawnić działanie firmy. Za jego pomocą klienci czy petenci mogą się zarejestrować, zostanie im przyporządkowany numerek i będą wiedzieć, kiedy mogą skorzystać z konsultacji czy usługi, po które się zgłaszają. W zależności od tego, gdzie będzie stosowane takie rozwiązanie, użytkowanie go może wyglądać inaczej. Np. w placówkach medycznych wymagane może być podanie numeru PESEL, ale w urzędach raczej z taką koniecznością się nie spotkamy.

Korzyści z wdrożenia systemu kolejkowego

Firmy i instytucje, które zdecydują się na wprowadzenie systemu kolejkowego, szybko zorientują się, jak opłacalny był to krok. Przede wszystkim stawiając na takie rozwiązanie, dbamy o swój wizerunek. Stanie w kolejce jest udręką w zasadzie dla każdego – dzięki kolejkomatom klient wie, ile osób jest przed nim i może sobie zorganizować czas oczekiwania.

System kolejkowy wyklucza stresujące zajścia, w których dana osoba próbuje dostać się np. do urzędu z pominięciem kolejki – prawdopodobnie każdemu zdarzyło się mieć do czynienia z taką sytuacją. Wdrożenie kolejkomatu sprawia, że klienci są powiadamiani, na kogo przyszła kolej, a rozmawiający z nimi, np. doradca, zweryfikuje, czy na pewno stawiła się przed nim odpowiednia osoba.

Firmy, które proponują klientom takie rozwiązania są postrzegane jako nowocześniejsze i bardziej profesjonalne, a w dodatku kolejkomaty usprawniają wykonywanie obowiązków przez pracowników. System ten wspomaga efektywność – gwarantuje możliwość obsługi większej liczby osób.

Kluczowe jest jednak to, że klient, który zostanie profesjonalnie obsłużony, nie będzie się irytować staniem w kolejce czy konfliktem z osobami, które będą chciały ją ominąć i z pewnością doceni podejście firmy i ponownie skorzysta z jej usług.

Gdzie kolejkomaty usprawnią obsługę klientów?

Kolejkomaty sprawdzą się wszędzie tam, gdzie znaczenie ma płynna obsługa klienta. Jeśli w firmie tworzą się kolejki, to wdrożenie takiego rozwiązania jest wręcz niezbędne. Ma ono zastosowanie w salonach usługowych i serwisowych, na poczcie, lotnisku, a także w przychodniach, szpitalach i w innych placówkach medycznych. Klienci mają coraz większe oczekiwania i przyzwyczajeni są do wysokiego standardu obsługi. Jeśli obecnie np. bank, w którym tworzą się kolejki, nie wdroży kolejkomatów, to negatywnie wpłynie to na jego wizerunek i postrzeganie przez klientów. Może to przesądzić o tym, że zrezygnują oni z jego usług, szczególnie jeśli musieli bardzo długo czekać na obsługę.

Dasoft – lider we wdrażaniu systemów kolejkowych w Polsce

Tak naprawdę trudno znaleźć argument, który przemawiałby przeciw instalacji kolejkomatów w miejscach, w których tworzą się kolejki – to jedyny słuszny krok, ale kluczowe jest też znalezienie firmy, która wprowadzi to rozwiązanie.

W Polsce liderem we wdrażaniu takich urządzeń jest firma Dasoft, która ma w tym zakresie  wieloletnie doświadczenie. Marka ta jest jedynym w Polsce dystrybutorem urządzeń i rozwiązań Akis Technologies, czyli przedsiębiorstwa, które odpowiada za takie realizacje na całym świecie, w tym w dużych bankach, korporacjach czy w urzędach. Systemy kolejkowe od Dasoft są dostosowane do wymagań danego klienta i jego działalności. Przedsiębiorstwo oferuje odpowiednie urządzenia i oprogramowanie, które jest niezbędne do uzyskania oczekiwanych rezultatów. Kolejkomaty zostały wdrożone przez tę firmę m.in. w:

  • Starostwie Powiatowym w Gliwicach,
  • Urzędzie Miasta w Płocku,
  • Centrum Diagnostyki i Terapii Onkologicznej w Katowicach,
  • Urzędzie Dzielnicy Wola,
  • 140 placówkach T-Mobile,
  • 50 oddziałach Poczty Polskiej.

W związku z potrzebami klientów w czasie pandemii firma Dasoft wprowadziła dodatkową funkcjonalność – system kolejkowy Antycovid. Tym samym kolejkomat został wzbogacony o kilka dodatkowych funkcji:

  • Możliwość internetowej rezerwacji wizyty – w celu uniknięcia bezpośredniego kontaktu z monitorem dotykowym.
  • Kamery z czujnikami temperatury – jeśli do kolejkomatu zbliży się osoba, która ma podwyższoną temperaturę, to na monitorze wyświetli się komunikat.
  • Detektor ruchu – biletownik wykryje ruch, kiedy ktoś zbliży się do dyspensera, a menu zostanie wtedy przedstawione głosowo. Obsługa jest bezdotykowa.

Dasoft ma na swoim koncie instalacje kolejkomatów zarówno dla małych, jak i dużych firm, a także urzędów. Jeśli w Twoim przedsiębiorstwie tworzą się kolejki, to najwyższa pora na wprowadzenie rozwiązania, które wyeliminuje ten problem. Jeśli masz wątpliwości odnośnie do wyboru produktu, skontaktuj się z konsultantami Dasoft.

 

Zdjęcia w artykule pochodzą ze strony dasoft.com.pl

Follow us on Facebook!