Przejdź do treści

„Mniej, znaczy więcej” – czyli jak stworzyć ulotkę idealną

  • przez

Druk promocyjny o niewielkiej formie narzuca projektantowi pewne ograniczenia, których nie można pominąć w procesie kreacyjnym. Bardzo często ulotka przesycona różnego rodzaju elementami, wywołuje wrażenie kiczu. Warto wiedzieć, w jaki sposób można stworzyć prosty i atrakcyjny materiał promocyjny.

Komunikat dostosowany do formy

Broszurka nie jest drukiem stworzonym do przekazywania dużej ilości informacji. Nie warto więc traktować jej jako narzędzia, za pomocą którego można opowiedzieć historię firmy. Przed zaprojektowaniem ulotki, należy bowiem zastanowić się nad celem promocji. Na podstawie ustalonych wytycznych łatwiej będzie stworzyć odpowiednią treść. Komunikat powinien być dostosowany do grupy docelowej. Świetnym rozwiązaniem jest wykorzystanie modnych i nośnych haseł, z którymi odbiorcy będą czuli się utożsamieni. Można również kierować się żartem i przewrotnością. Formułowane frazy należy kierować do konkretnego odbiorcy.

Dodatki

Ulotka jest materiałem, który nie zostaje z klientem na długo. Wielu konsumentów znudzonych wszechobecnością broszurek ignoruje komunikat zawarty na druku. Chcąc więc dotrzeć do klienta, warto umieść na ulotce nietypowe i efektowne grafiki. Zdjęcia powinny być spójne z treścią i charakterem działalności firmy. W przypadku żartobliwych fraz, można zdecydować się na użycie humorystycznych dodatków. Grafiki należy umieścić na tle, nie zaburzającym ich wyglądu. Zdjęcia nie powinny również utrudniać odczytu treści umieszczonych na ulotce. Warto uważać z ilością dodatków. Atrakcyjna ulotka, może bowiem przerodzić się w kiczowaty wytwór. Warto pamiętać, by broszurkę wydrukować na odpowiednim papierze. Właściwy materiał zapewni, bowiem dobre nasycenie barw. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są na stronie internetowej https://chroma.pl/pl/ulotki.

Tworząc ulotkę, należy pamiętać o minimalizmie. Projekt nie powinien być jednak nudny. Przed kolportażem materiału promocyjnego, warto więc zapoznać się z opiniami osób z najbliższego otoczenia.