Przejdź do treści

Merchandising profesjonalny realizowany przez firmę zewnętrzną

  • przez
Ballpoint pens as merchandising to promote a company, empty space.

Od dawna wiadomo, że na wyniki sprzedaży sklepu ma wpływ nie tylko jego oferta czy cenny sprzedawanych produktów, ale także atrakcyjność wizualna lokalu, odpowiednie ułożenie asortymentu na półkach, a nawet materiały informacyjne w postaci plakatów lub broszur. Jak rozsądnie zastosować tego rodzaju działania wspierające sprzedaż we własnej firmie? W tym celu warto zwrócić się do profesjonalnego merchandisera.

Czym jest merchandising?

Czy jest na świecie ktoś, kto nigdy nie kupił pięknie przedstawionego w sklepie produktu? Często sięga się po coś, co zostało dobrze wyeksponowane na sklepowych półkach, nawet jeśli w rzeczywistości nie jest to produkt niezbędny. To tym właśnie zajmuje się merchandiser – specjalista od aranżacji przestrzeni wewnątrz lokali sprzedażowych. Jego działania mają sprawić, że klienci będą chętnie odwiedzać atrakcyjny wizualnie sklep i więcej kupować, szczególnie produktów odpowiednio wyeksponowanych według wcześniej opracowanego planu wdrażanych działań.

Działania merchandisera zawsze powinny zostać poprzedzone analizą sprzedaży obsługiwanego lokalu. To na jej podstawie należy ułożyć plan wdrażanych działań, wybrać produkty, które zostaną wyeksponowane na półkach, czy zaprojektować odpowiednie materiały POS, w tym plakaty, broszury, albo stojaki dodatkowo informujące klientów o ofercie i wspierające sprzedaż.

Dlaczego warto powierzyć merchandising zewnętrznej firmie?

Będąc przedsiębiorcą, trzeba znać się na całej masie rzeczy – od podstaw księgowości przy wystawianiu faktur czy umów, aż po zaawansowane techniki marketingowe, kiedy w mediach społecznościowych trzeba zareklamować własne usługi lub produkty. Zamiast brać na siebie kolejny obowiązek w postaci planowania, wdrażania i odświeżania aranżacji sklepu, lepiej jest powierzyć to zadanie specjaliście, który dobrze wie, co robi. Jego praca będzie przynosić widoczne efekty i będzie poparta nie tylko wiedzą teoretyczną, ale także i doświadczeniem.

Profesjonalny merchandising zewnętrzny, o którym więcej przeczytać można pod adresem https://oexcursor.pl/oferta/merchandising-profesjonalny/, to pełna oferta wsparcia sklepu, a nawet całej galerii w sprzedażowej aranżacji przestrzeni. W jej ramach można liczyć nie tylko na wsparcie specjalisty sprzedaży, ale także pomoc przy projekcie promujących ofertę materiałów POS, takich jak wiszące plakaty, albo nawet naklejki informacyjne umieszczone na eksponowanych produktach.