Przejdź do treści

Marketing internetowy – dlaczego jest taki ważny?

  • przez

Reklama w internecie z każdym rokiem odgrywa coraz większą rolę w strategiach marketingowych największych polskich i światowych firm. Marki coraz chętniej wykorzystuję tę formę komunikacji zarówno do promocji swoich produktów, jak i do budowania wizerunku lidera w branży. Warto pamiętać, że tylko mądrze prowadzona komunikacja medialna przynosi zamierzony efekt.

Marketing internetowy – reklama przyszłości

Niemal każde przedsiębiorstwo, które chce przetrwać w dzisiejszych czasach, musi wykorzystywać internet, jako przestrzeń komunikacji marketingowej. Szacuje się, że już ⅓ odbiorców w grupie komercyjnej nie ogląda telewizji. Jeszcze mniejszym zainteresowaniem cieszą się tablice reklamowe w centrach miast czy ulotki reklamowe. Oczywiście, jeśli prowadzimy warzywniak czy osiedlowy sklep spożywczy – nawet bez dobrej reklamy w sieci sobie poradzimy. Jeśli jednak nasza firma nakierowana jest na zdobywanie klientów – odpowiednia kampania w Internecie może przynieść oszałamiające efekty.

Kilka gałęzi komunikacji online

Ponad 90% gospodarstw domowych w Polsce posiada dostęp do internetu. Jest to zatem ogromna przestrzeń do prowadzenia aktywnej komunikacji marketingowej. Pole do popisu mamy spore, bowiem reklamę online możemy podzielić na kilka rodzajów. Najbardziej podstawową formą promocji w sieci jest założenie strony www. Ma to szczególne znaczenie w przypadku sklepów internetowych i stanowi fundament pod inne działania marketingowe.

Jeśli mamy już założoną stronę firmową, która jest naszą e-wizytówką, śmiało możemy rozpocząć komunikację medialną i budowanie społeczności poprzez social media. Odpowiednio prowadzona strona na Facebooku czy profil na Instagramie potrafi zdziałać cuda. Możemy zbudować nie tylko aktywną i zaangażowaną grupę klientów, ale również kreować nasz wizerunek w odpowiedni sposób. Świetnym przykładem jest sklep internetowy X-kom, którego kreacje niejednokrotnie stają się viralami.

Chcesz wiedzieć więcej na temat prowadzenia kampanii w internecie? 

Prowadząc biznes, nie możemy zapominać także o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach i kampaniach Google Ads. Zbudowanie strony opartej o ambitne i trafione treści to proces, który może zająć naprawdę dużo czasu. Nie warto jednak rezygnować, bowiem taka strategia przynosi wymierne korzyści. Jeśli uda nam się za pomocą odpowiedniej jakości treści wypozycjonować stronę w ten sposób, że będzie ona wysoko notowana w wyszukiwarkach takich jak Google, wówczas możemy zaoszczędzić sporo pieniędzy na przyszłych kampaniach marketingowych. Wspomniane kampanie Google Ads pozwalają z kolei na promocję naszej marki w witrynach współpracujących z tym znanym amerykańskim gigantem oraz czerpać jeszcze większe korzyści z obecności w wyszukiwarce Google.

Sięgnijmy po pomoc

Sprawna komunikacja w sieci wcale nie należy do najprostszych zadań. Nie wystarczy kilkugodzinny kurs online, aby zaprojektować profesjonalny sklep internetowy czy poprowadzić wyspecjalizowaną kampanie Google Ads. Również prowadzenie spójnej, ciekawej i angażującej komunikacji w social-mediach wymaga kreatywności i wachlarza technicznych umiejętności. Możemy oczywiście zbudować w strukturach naszej marki dział marketingu, jednak znacznie lepszym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z agencją reklamową. Pamiętajmy, że wówczas znacznie łatwiej jest nam rozliczyć firmę z efektów.

Nie bójmy się sięgać po pomoc przy prowadzeniu komunikacji online. Odpowiednia kampania w sieci potrafi sprawić, że przychody naszego przedsiębiorstwa zaczynają rosnąć z każdym miesiącem, a my i nasi pracownicy możemy wówczas skupić się na rozwoju firmy, technik sprzedaży i własnych umiejętności.