Przejdź do treści

Dla kogo przeznaczone są usługi fulfilment?

  • przez

Fulfilment stanowi coraz większy sektor usług dla branży e-commerce. Jest to rozwiązanie, które ma ułatwiać prowadzenie sklepu internetowego i pozwalać przedsiębiorcom rozwijać swoje biznesy. Czym jest fulfilment i na czym polega? Sprawdź, czy to dobre rozwiązanie dla Twojej firmy.

Fulfilment – co to?

Usługi fulfilment to współpraca, jaką nawiązuje właściciel sklepu internetowego z zewnętrznym operatorem logistycznym. Zleca mu magazynowanie, pakowanie zamówień oraz obsługę dostaw i zwrotów. Zakres obowiązków firmy fulfilment może obejmować także kontrolę jakości produktów, obsługę dropshippingu, naprawę zwróconych produktów a nawet wsparcie technologiczne w prowadzeniu strony sklepu. W takim modelu właściciel firmy e-commerce zajmuje się marketingiem, strategią i innymi zadaniami, które pozwalają mu się rozwijać, a operator logistyczny bierze na swoje barki najbardziej uciążliwe zadania.

Korzyści z usług fulfilment

Główne zalety korzystania z usług outsourcingowych firmy logistycznej to oszczędność czasu i pieniędzy potrzebnych na obsługę magazynu i wysyłki. Dzięki temu właściciel e-sklepu może skupić się na pozyskiwaniu nowych klientów, usprawnianiu działania firmy i generowaniu większych zysków. Rozwiązanie to zmniejsza też koszty stałe związane z zatrudnianiem pracowników magazynowych i wynajmowaniem powierzchni. Fulfilment oferuje elastyczną przestrzeń przechowywania, dzięki czemu przedsiębiorcy nie muszą się martwić o zbyt mały magazyn lub pustą przestrzeń generującą koszty.

Kolejną zaletą korzystania z usług fulfilment jest szybsza, sprawniejsza dostawa produktów do klientów. Wiele firm zajmujących się logistyką, takich jak Forceful, umożliwia wysyłkę paczek tego samego dnia, w którym zostało złożone zamówienie. Jest to możliwe dzięki wydłużonym godzinom pracy magazynu. Ponadto, dzięki zastosowaniu nowoczesnych systemów i częściowej automatyzacji procesu pakowania i nadawania zamówień, unika się pomyłek spowodowanych ludzkim roztargnieniem lub zmęczeniem. Wpływa to pozytywnie na zadowolenie klientów i zmniejsza dodatkowe koszty.

Dużym atutem korzystania z usług firm fulfilment jest ich specjalistyczna wiedza. Najczęściej są to eksperci zajmujący się logistyką od lat, którzy są mistrzami optymalizacji i zwiększania wydajności.  Ich doświadczenie pozwala również na nawiązanie jak najbardziej korzystnych umów z producentami materiałów eksploatacyjnych koniecznych do pakowania oraz firmami kurierskimi. Ma to znaczny wpływ na obniżenie kosztów wysyłki.

Fulfilment – dla kogo?

Outsourcing usług logistycznych jest niezastąpioną pomocą w rozwijaniu biznesu e-commerce niezależnie od wielkości czy dojrzałości firmy. Nieważne, czy sklep odnotowuje właśnie niespodziewany wzrost sprzedaży, czy też dopiero stawia pierwsze kroki na rynku – zlecenie obsługi wysyłek i magazynowania z pewnością pomoże zwiększyć zyski. Firmy fulfilment posiadają magazyny dostosowane do przechowywania produktów z wielu różnych branż. Obejmuje to wyroby medyczne, ubrania, zabawki, elektronikę, suchą żywność i wiele innych. Jest to zatem rozwiązanie dostosowane do różnorodnych rodzajów przedsiębiorstw.