Przejdź do treści

Czy reklama w Google Ads jest skuteczna?

  • przez

Do prowadzenia kampanii reklamowych w internecie, podobnie jak w przypadku tradycyjnych reklam „offline” konieczne jest wykorzystanie jednego z dostępnych środków przekazu. Poszukując odpowiedniego rozwiązania łatwo natknąć się na system Google Ads, który obsługuje wiele typów reklam i jest wysoce popularny w branży reklamowej, podobnie jak sama wyszukiwarka Google należąca do tej samej firmy. Przed dokonaniem wyboru warto się zastanowić nad najistotniejszym pytaniem – czy reklama w Google Ads jest skuteczna?

Czym jest Google Ads i jak działa?

Google Ads (dawniej Google AdWords) jest systemem reklamowym należącym do Google obsługującym płatne reklamy w internecie. Umożliwia tworzenie i zarządzanie reklamami pojawiającymi się w wynikach wyszukiwania, reklamami display’owymi, a także reklamami w filmach. System posiada narzędzia do tworzenia reklam, oraz rozbudowane narzędzia analityczne. Pozwala także na udostępnianie w nim przestrzeni reklamowych przez serwisy internetowe.

W przypadku linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google Ads działa na zasadzie aukcji, gdzie reklamodawcy składają swoje oferty dotyczące wyników wyszukiwania pod wybrane słowa kluczowe. Linki sponsorowane umieszczane są na górze wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, a reklamodawca ponosi koszty dopiero po kliknięciu użytkownika w jego link.

Reklamy displayowe pokazywane są użytkownikom w formie graficznej jako reklamy banerowe tworzone w kilkunastu rozmiarach lub jako reklamy animowane. Tworzone w Google Ads pozwalają na kierowanie wybranych reklam do określonych grup odbiorców na podstawie m.in. ich lokalizacji, cech demograficznych i odwiedzanych witryn, a także na ponowne kierowanie reklam. Google Ads tworzy sieć reklamową, w której administratorzy serwisów internetowych udostępniają miejsca na swoich witrynach pod reklamy graficzne z sieci Google.

Ads obsługuje także reklamy produktowe zawierające zdjęcia i ceny produktów. Wyświetlają się one podczas wyszukiwania konkretnego produktu i są idealnym wyborem dla sklepów internetowych konkurencyjnych cenowo.

Reklamy w YouTube obsługiwane są także w systemie Google Ads. Pozwala on prowadzić kampanie reklamowe tworzone z kilkusekundowych niepomijalnych filmów, dłuższe filmy reklamowe przerywające oglądany aktualnie film oraz filmy pokazujące się jako proponowane wyniki wyszukiwania i sugestie kolejnych filmów. Możliwe jest ich kierowanie do konkretnych użytkowników jak w przypadku reklam graficznych. Dodatkowo mogą być one kierowane na konkretne kanały YouTube.

Google Ads umożliwia także konfigurowanie i wysyłanie reklam w poczcie Gmail. Dostarczane są one do skrzynek odbiorców, a reklamodawca płaci za kliknięcie wyświetlenia pełnej treści wiadomości.

Zalety – dlaczego reklama w Google Ads jest skuteczna

Prowadzenie kampanii reklamowych przy pomocy Google Ads ma wiele zalet, które odpowiednio wykorzystane mogą zadecydować o jej skuteczności i o osiągnięciu zamierzonego celu marketingowego. Do najważniejszych zalet Google Ads należą:

  • Wiele obsługiwanych rodzajów reklam – jedna platforma obsługująca kampanie reklam w wyszukiwarce, reklam displayowych, reklam filmowych i nie tylko;
  • Zarządzanie – system posiada rozbudowane narzędzia przeznaczone to tworzenia i edytowania reklam, zarządzania całymi kampaniami reklamowymi, a także narzędzia analityczne;
  • Targetowanie – możliwość określania grona odbiorców na podstawie ich lokalizacji, na podstawie cech demograficznych jak wiek i płeć, na podstawie zainteresowań i tematów określanych przez historię odwiedzanych stron i wyszukiwań użytkowników, a także na podstawie używanych urządzeń;
  • Remarketing – sposób targetowania na konkretnych użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili daną witrynę i np. nie dokończyli procesu zakupu;
  • Harmonogramowanie – system pozwala na określenie czasu, w którym wyświetlane będą dane reklamy, co może okazać się przydatne w przypadku konkretnych biznesów działających w określonych porach dnia;
  • Popularność Google – Google Ads jest ściśle związane z wyszukiwarką Google, która należy do najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych na świecie. Dzięki temu reklamy w Google docierają w krótkim czasie do dużego grona odbiorców;
  • Skalowalność – Google Ads sprawdza się zarówno w małych kampaniach reklamowych opierających się na jednym rodzaju reklamy, oraz w przypadku większych kampanii składających się z wielu różnych reklam wielu rodzajów.

Podsumowanie

Odpowiednie wykorzystanie zalet Google Ads pozwala na osiągnięcie sukcesu prowadzonych z jego pomocą akcji reklamowych. Pomimo wszystkich zalet należy jednak nadal pamiętać o tworzeniu dopasowanych i atrakcyjnych reklam dla ich docelowych odbiorców. Sam system Google Ads stanowi jedynie świetne narzędzie do prowadzenia kampanii reklamowych, ale należy pamiętać, że ich skuteczność zależy także od poprawnego wykorzystania jego możliwości. Zatem czy reklama Google Ads jest skuteczna? Tak, jeśli zostanie odpowiednio poprowadzona, co ułatwić może wiele dostępnych w internecie, w tym przez same Google, poradników. Najlepiej jednak będzie skorzystać z pomocy specjalisty Google Ads, który sprawi, że nasza kampania będzie dobrze skonfigurowana. Z początku może to się wydawać niepotrzebnym kosztem ale na dłuższą metę może okazać się świetną inwestycją. Jednym z takich specjalistów jest Grzegorz Czajkowski, który oferuje swoje usługi pod adresem specjalista-googleads.pl.