Przejdź do treści

Czy marketing w social media się opłaca?

  • przez

Jeszcze kilka lat temu pojęcia „social media” nie było powszechnie znane i używane, a nasza obecność w mediach społecznościowych ograniczała się do posiadania konta na portalu Facebook, wrzucania zdjęć i pisania ze znajomymi. Czasy te jednak bezpowrotnie minęły i obecnie social media to ogromne medium, z którego codziennie korzystają miliardy osób na całym świecie dzieląc się swoim życiem nie tylko ze znajomymi. Nic dziwnego, że o obecność w mediach społecznościowych zaczęły także dbać marki. Zacznijmy od początku. Co to jest social media? Media społecznościowe to platformy internetowe lub aplikacje mobilne, które umożliwiają komunikację, wymianę informacji, tworzenie oraz przekazywanie publikowanych tam treści pomiędzy różnymi osobami. W ostatnich latach social media stały się także potężnym narzędziem marketingowym wykorzystywanym przez różnego rodzaju marki. Czy marketing w social media jest skuteczny?

Marketing w social media – co warto wiedzieć?

Samo założenie konta i wrzucanie publikacji opatrzonych zdjęciami ze stock‘a i niedbałymi tekstami nie wystarczy. Odbiorcy są wymagający i chętnie obserwują konta, które wyróżniają się swoją komunikacją, pomysłowością i starannie przygotowanym contentem. Warto jednak pamiętać, że media społecznościowe dają nam także możliwość korzystania z rozbudowanych narzędzi marketingowych. Marketing w social media nie może być dziełem przypadku, tak jak każde inne działanie marketingowe, wymaga odpowiedniego przygotowania. Przygotuj strategię i wykorzystaj różne możliwości jakie dają media społecznościowe. Testuj nowe formaty i cele reklamowe. Pamiętaj, że swoje reklamy i treści kierujesz do konkretnej grupy docelowej, a nie wszystkich użytkowników danego medium społecznościowego.

Zalety marketingu w social media

Tworzenie kampanii w social media ma wiele zalet:

  • Duża społeczność – w 2022 roku portal Facebook przekroczył 3 mld użytkowników,
  • stosunkowo tania forma reklamy,
  • natychmiastowe efekty (większa ilość polubień, wiadomości, zakupów i przejść na stronę docelową),
  • duża możliwość targetowania,
  • możliwość remarketingu,
  • możliwość trafienia do osób z konkretnych branż i firm,
  • zwiększenie rozpoznawalności swojej marki,
  • większa ilość wiadomości i połączeń,
  • możliwość szybkiego stworzenia kampanii,
  • łatwe w obsłudze narzędzie do tworzenia kampanii w social media.

Jakie platformy wybrać do marketingu w social media?

Obecnie w Polsce najpopularniejszymi portalami społecznościowymi są Facebook, Instagram, Linkedin, Tik-Tok, Pinterest i Twitter. Każdy z nich oferuje swoim użytkownikom możliwość tworzenia kampanii reklamowych. Czy należy korzystać ze wszystkich mediów? Wszystko zależy od specyfiki naszej firmy oraz branży, w której działa. Warto jednak pamiętać, że każde z tych mediów wymaga innej formy komunikacji. Na Facebook możemy wrzucać luźniejsze treści, na LinkedIn warto zadbać o pokazanie marki „od środka”, jej pracowników, dostawców, klientów biznesowych itp. Instagram i Pinterest wymagają dbałości o dużą estetykę publikowanych treści, w których największą wartość odgrywa aspekt wizualny. Na Tik-Toku warto pokazać swoją markę od nieco innej strony, tworzyć treści zgodnie z panującymi trendami – doskonałym przykładem są marki x-kom, Rossman i Xiaomi.

Kampania w social media – krok po kroku

Jeżeli posiadamy już konto w mediach społecznościowych musimy stworzyć profil reklamowy, który umożliwi nam tworzenie kampanii w social media. Należy pamiętać, że marketing w social media także wymaga przygotowania planu oraz strategii, w której określimy nasze silne i słabe strony, a także cele, które chcemy osiągnąć, opiszemy naszą grupę docelową i dokonamy analizy działań konkurencji. Nasze przekazy muszą być spójne, dlatego musimy zadbać o estetyczną i przyciągającą uwagę oprawę graficzną, ponieważ to ona sprawi, że odbiorca zatrzyma się na naszej reklamie „scrollując” tablicę. Poszczególne narzędzia w mediach społecznościowych dają nam możliwość wybrania celu reklamowego: przejście na stronę docelową, połączenie telefoniczne, wiadomość, polubienie, wypełnienie formularza. Cel reklamowy wybieramy na początku, ponieważ to on ma wpływ na to jak będzie wyglądała reklama. Kolejnym krokiem jest ustawienie daty rozpoczęcia oraz zakończenia kampanii social media. Następnie określamy naszą grupę docelową, zależnie od platformy, dostępne są różne kryteria targetowania. W ostatnim kroku dodajemy pliki, nagłówki oraz tekst reklamy.

Marketing w social media – czy warto skorzystać z pomocy agencji?

Tworzenie kampanii social media jest stosunkowo łatwe, jednak stworzenie ich w taki sposób, aby osiągały wyznaczone cele i docierały do naszej grupy docelowej wymaga już odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności. Jeżeli nie posiadamy kompetencji, a chcemy, aby nasze kampanie były skuteczne warto skorzystać z pomocy specjalistów. Zlecając tworzenie kampanii social media agencji marketingowej mamy pewność, że nasz budżet zostanie dobrze wykorzystany, a cele reklamowe osiągnięte. Agencja Marketingowa 3-A to zespół specjalistów, który nie tylko przygotuje i wdroży kampanie social media, ale także będzie czuwał nad ich przebiegiem, raportował i wprowadzał zmiany, które pozwolą na jeszcze lepsze wyniki.

Kliknij tutaj, jeśli szukasz firmy oferującej kampanie social media → https://3-a.eu/kampanie-social-media/