5 rzeczy, o których musisz pamiętać, wybierając serwis bankowości elektronicznej

Instytucje finansowe udostępniają swoim klientom internetowe i mobilne platformy, ułatwiające zarządzanie środkami zgromadzonymi na rachunku. Warto wiedzieć, które czynniki uwzględnić, decydując się na aktywację bankowości elektronicznej.

Bezpieczeństwo

Przy wyborze odpowiedniej usługi należy wziąć pod uwagę wykorzystywane przez konkretną instytucję oprogramowania, chroniące środki finansowe przed atakami hackerów. Transmisja danych powinna być realizowana za pośrednictwem specjalnego protokołu SSL. Warto upewnić się, że każdy klient otrzymuje identyfikator i hasło, zapewniające dostęp do konta bankowego. Wiele instytucji udostępnia użytkownikom serwisu dodatkowe klucze prywatne. Klienci mogą także skorzystać z podpisu elektronicznego. Zdarza się, że system bankowości elektronicznej generuje CAPTCHA w postaci obrazków. Po zaznaczeniu odpowiednich fotografii klient zostaje przekierowany do swojego konta internetowego.

Aplikacja mobilna

Przy wyborze odpowiedniego banku, należy także uwzględnić opcję zarządzania swoimi finansami za pośrednictwem tabletu lub smartfonu. Rozwiązanie to ułatwia przelewanie środków w dowolnym miejscu oraz czasie. Aplikacja mobilna zapewnia dostęp do historii zrealizowanych operacji i informacji o ewentualnych kredytach. Oprogramowanie umożliwia ponadto wykonywanie przelewów QR, zakładanie lokat oraz zatwierdzenie transakcji.

Aktywacja BLIK-a

Polski System Płatności mobilnych, pozwala na realizację płatności w sklepach internetowych oraz punktach stacjonarnych. Aktywacja BLIK-a odbywa się za pośrednictwem witryny banku. Wiele instytucji, współpracujących z PSP, udostępnia swoim klientom dodatkowe usługi, wśród których warto wskazać m.in. płatności rekurencyjne. BLIK pozwala również na swobodne korzystanie z bankomatów i wpłatomatów. Szczegółowe informacje na temat systemu znaleźć można na stronie internetowej https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online.

Pełnomocnictwo

Dostęp do konta w serwisie internetowym może mieć właściciel rachunku oraz osoba wskazana przez klienta instytucji finansowej. Pełnomocnikowi nadawane są indywidualne uprawnienia. Należy jednak pamiętać, by zgłosić się do oddziału, prowadzącego rachunek bankowy.

Limit dzienny

Wiele banków oferuje swoim klientom opcję ustalenia maksymalnej kwoty pobieranej z konta. Rozwiązanie to stanowi formę zabezpieczenia środków finansowych zgromadzonych na rachunku bankowym. Za pomocą usługi można ograniczyć ilość środków przesyłanych za pośrednictwem telefonicznego lub internetowego serwisu.

Wirtualne platformy zapewniają bezpieczeństwo środków zgromadzonych na rachunku. Warto jednak pamiętać, by danych do konta bankowego nie udostępniać osobom trzecim.

Follow us on Facebook!