zarzadzanie lancuchem dostaw

Zarządzanie łańcuchem dostaw

Przyjmując rolę kierującego łańcuchem dostaw (Supply Chain) musisz zarządzać aktywnie, czyli planować i realizować procesy związane z przepływem towarów, np. w sieci sprzedaży. Twoim zadaniem będzie również zapewnienie maksymalnej dostępności wyrobów i zachowanie odpowiedniego poziomu zapasów, jeśli Twoja firma posiada rozbudowaną sieć sprzedaży. Jak podołać wszystkim tym obowiązkom i aktywnie zarządzać łańcuchem dostaw? Podstawowym zadaniem Read more about Zarządzanie łańcuchem dostaw[…]

logistyczna obsluga klienta

Najczęstsze błędy w logistycznej obsłudze klienta

Logistyczną obsługę klienta można określić jako sprawność systemu logistycznego przedsiębiorstwa do zaspokajania potrzeb klientów pod względem 7 elementów właściwej logistyki. Błędy w tym obszarze mogą być przyczyną dysharmonii i rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami Twojego klienta a postrzeganym przez niego poziomem logistycznej obsługi! Jak więc identyfikować problemy pojawiające się w logistycznej obsłudze klienta? Chcesz zidentyfikować problemy pojawiające Read more about Najczęstsze błędy w logistycznej obsłudze klienta[…]

wahania popytu ryzyko

Jak ograniczyć ryzyko w obszarze zakupów i zaopatrzenia?

Źródeł zagrożeń dla prawidłowego przebiegów Twoich procesów logistycznych powinieneś szukać zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa. Źródła wewnętrzne: nieporozumienia między działami w związku z przyjęciem różnych priorytetów: koszty, jakość, zabezpieczenie produkcji przez utrzymywanie zapasu, sprzeczność decyzji podejmowanych w dziale finansowym z celami Zakupów czy Zaopatrzenia, konflikty personalne, zatajanie, zły przepływ informacji. Źródła zewnętrzne: zmiany Read more about Jak ograniczyć ryzyko w obszarze zakupów i zaopatrzenia?[…]

ECR efficient-consumer-response-lancuch dostaw

Strategia ECR kluczem do sukcesu

Poziom obsługi Klienta wpływa w bezpośredni sposób na wielkość sprzedaży, a co za tym idzie wysokość zysków przedsiębiorstwa. Zorientowanie na Klienta, zrozumienie i spełnianie jego potrzeb to już nie tylko wymogi jakie stawiają przed nami międzynarodowe normy, ale filozofia zarządzania coraz większej grupy organizacji. We współczesnej logistyce, obsługa Klienta stała się jednym z najważniejszych elementów Read more about Strategia ECR kluczem do sukcesu[…]

CPFR

CPFR – współpraca w logistyce

Współczesny rynek wymusza na wszystkich swoich uczestnikach współdziałanie. W praktyce jest z tym już jednak bardzo różnie. Firmy często są podejrzliwe i nie obdarzają swoich partnerów zaufaniem. Współczesne koncepcje zarządzania relacjami z partnerami handlowymi w łańcuchu dostaw wymagają zaś fundamentalnego zawierzenia innym. Jednym ze znanych podejść, bazujących na tej zasadzie, jest CPFR. Koncepcja CPFR (Collaborative Read more about CPFR – współpraca w logistyce[…]

Follow us on Facebook!