Przejdź do treści

Woda reklamowa idealnym sposobem na utrwalenie wizerunku marki?

  • przez

Utrwalenie wizerunku marki w pamięci konsumenta to jedno z najtrudniejszych zadań, jakie stoi przed osobami odpowiedzialnymi za tworzenie oraz przeprowadzanie kampanii marketingowych. Marketing internetowy, reklamy telewizyjne oraz gadżety reklamowe – te trzy sposoby są najczęściej wykorzystywane do tego, aby klienci trwale przyswoili sobie nazwę konkretnej marki oraz charakter działalności, którą się ona zajmuje.

W tym artykule zostanie opisany trzeci sposób, czyli oferowanie różnych gadżetów reklamowych jako idealnego sposobu na utrwalenie wizerunku marki.

Woda reklamowa – obecność marki na eventach oraz festiwalach

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie popularności marki wśród konsumentów jest obecność na różnego rodzaju wydarzeniach oraz festiwalach. Jest to oczywiście koszt dla firmy, jednak w ten sposób za niewielkie pieniądze można w łatwy sposób zainteresować swoją ofertą klienta.

Nie powinny to być jednak przypadkowe wydarzenia. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie nowych klientów jest obecność jedynie na tych wydarzeniach, na których znajduje się docelowa grupa, do której skierowana jest oferta. I tak na przykład producent branży rozrywkowej powinien pojawiać się na festiwalach muzycznych, wydarzeniach filmowych, premierach książkowych oraz eventach związanych z e-sportem.

Właściciel firmy gastronomicznej powinien więc być obecny na wszelkich wydarzeniach kulinarnych. Dopiero obecność na tego rodzaju wydarzeniach może być pretekstem od obdarowywania klientów różnymi gadżetami, które będą kojarzyły się z konkretną firmą. Doskonałym przykładem może być tutaj woda reklamowa. Rozdawanie gadżetu tego rodzaju w zimowy i pochmurny dzień może nie przynieść oczekiwanych rezultatów, ponieważ zwyczajnie klienci nie będą skorzy do pobierania jej z koszyków.

Co innego w przypadku zorganizowanego wyścigu biegowego czy kolarskiego. Tego rodzaju imprezy odbywają się w lato, a więc temperatura jest bardzo wysoka. Kibice, którzy czasami zmuszeni są do czekania za swoimi faworytami przez wiele godzin, z chęcią skorzystają z wody. Taka strategia pozwala również na budowanie pozytywnych skojarzeń wokół konkretnej marki.

Woda reklamowa, długopisy firmowe, kubki promocyjne – czy są skuteczne?

Specjaliści od marketingu oraz promocji już od wieli lat nie mogą dojść do porozumienia w kwestii tego, czy oferowanie firmowych gadżetów reklamowych ma duży wpływ na finalne wyniki sprzedaży konkretnej firmy. Dużo kontrowersji budzi również rodzaj oferowanych gadżetów.

Woda reklamowa może doskonale sprawdzić się jako gadżet, który będzie znajdował się w koszyku tuż przy wejściu do firny. Dlaczego? Ponieważ w gorące i upalne dni klienci będą spragnieni, a to może budzić zniecierpliwienie. A klient zniecierpliwiony nie będzie skłonny do słuchania sprzedawcy na temat dalszej oferty konkretnego produktu.

Woda reklamowa tuż przy wejściu do firmy może więc w bardzo łatwy sposób rozwiązać ten problem. Długopisy firmowe to idealny gadżet do rozdawania tuż po zakupie konkretnego produktu. W ten sposób klient ma poczucie, że wraz z zakupionym towarem dostał pewien bonus, a więc będzie bardziej skory do skorzystania z oferty sklepu ponownie.

Najdroższym gadżetem reklamowym ze wszystkich wymienionych w tym akapicie są oczywiście kubki. Te gadżety, podobnie jak w przypadku długopisów, również warto rozdawać klientom tuż po zakupie produktu, z tych samych powodów.

Woda reklamowa oraz inne gadżety – czy powinny być wysokiej jakości?

Jak pokazuje doświadczenie, gadżety reklamowe oferowane przez różne firmy są najczęściej bardzo niskiej jakości. Dlaczego taka sytuacja ma miejsce? Przede wszystkim chodzi tutaj o koszty zakupu takich gadżetów. Aby efektywnie wpłynąć na wizerunek marki, firma do promocji swoich produktów potrzebuje bardzo dużej ilości różnych rodzajów gadżetów. A jak wiadomo, duża ilość wiąże się nierozerwalnie z dużymi kosztami. Z tego też względu nie warto inwestować w gadżety reklamowe wysokiej jakości, ponieważ naraża to firmę na zbyt wysokie koszty.