Przejdź do treści

Jak użyć social media w marketingu?

  • przez

Social media, czyli media społecznościowe pełnią obecnie bardzo ważną rolę w marketingu. Dzięki nim każda firma może dotrzeć do nowych klientów i prowadzić skuteczną promocję on-line.

Liczba użytkowników Facebooka przekroczyła już miliard. W Polsce ich baza także liczona jest w milionach. Nic więc dziwnego, że dla reklamodawców jest to bardzo łakomy kąsek, ponieważ korzyści, jakie można osiągnąć dzięki założeniu własnego profilu w mediach tego rodzaju, są naprawdę zachęcające.

Social media można wykorzystać do:

  • zwiększenia ruchu na stronie internetowej
  • zaprezentowania oferty firmy
  • zdobywania wiedzy o klientach i ich potrzebach
  • poprawy lojalności klientów
  • zmniejszenia kosztów na marketing
  • zwiększenia sprzedaży

 Zanim jednak w rozpocznie się swoją promocję, ważna jest dobra strategia marketingowa. Warto pamiętać o tym, że budowanie lojalnej grupy klientów może trwać latami, ale można stracić ją w kilka dni.

Dobry plan to podstawa

Wiele firm wybiera doradztwo biznesowe w celu podjęcia kluczowych decyzji biznesowych. Także wtedy, gdy planuje się prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych, konieczna jest właściwa strategia marketingowa. Można zaprojektować ją samodzielnie, ale można również wybrać pomoc ekspertów.

Należy pamiętać przede wszystkim o wybraniu grupy docelowej, na przykład pod kątem wieku czy zainteresowań. Także bardzo ważne jest tworzenie przemyślanych wpisów zgodnie przyjętą strategią, pamiętając o tym, by nie popełnić żadnego faux-pas. Dobra grafika, wciągające dyskusje, konkursy, organizacja wydarzeń – Facebook daje bardzo szerokie możliwości.

Warto skorzystać z profesjonalnej pomocy, aby uzyskać najlepsze efekty.