Social media, czyli media społecznościowe pełnią obecnie bardzo ważną rolę w marketingu. Dzięki nim każda firma może dotrzeć do nowych klientów i prowadzić skuteczną promocję on-line.
Liczba użytkowników Facebooka przekroczyła już miliard. W Polsce ich baza także liczona jest w milionach. Nic więc dziwnego, że dla reklamodawców jest to bardzo łakomy kąsek, ponieważ korzyści, jakie można osiągnąć dzięki założeniu własnego profilu w mediach tego rodzaju, są naprawdę zachęcające.
Social media można wykorzystać do:
- zwiększenia ruchu na stronie internetowej
- zaprezentowania oferty firmy
- zdobywania wiedzy o klientach i ich potrzebach
- poprawy lojalności klientów
- zmniejszenia kosztów na marketing
- zwiększenia sprzedaży
Zanim jednak w rozpocznie się swoją promocję, ważna jest dobra strategia marketingowa. Warto pamiętać o tym, że budowanie lojalnej grupy klientów może trwać latami, ale można stracić ją w kilka dni.
Dobry plan to podstawa
Wiele firm wybiera doradztwo biznesowe w celu podjęcia kluczowych decyzji biznesowych. Także wtedy, gdy planuje się prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych, konieczna jest właściwa strategia marketingowa. Można zaprojektować ją samodzielnie, ale można również wybrać pomoc ekspertów.
Należy pamiętać przede wszystkim o wybraniu grupy docelowej, na przykład pod kątem wieku czy zainteresowań. Także bardzo ważne jest tworzenie przemyślanych wpisów zgodnie przyjętą strategią, pamiętając o tym, by nie popełnić żadnego faux-pas. Dobra grafika, wciągające dyskusje, konkursy, organizacja wydarzeń – Facebook daje bardzo szerokie możliwości.
Warto skorzystać z profesjonalnej pomocy, aby uzyskać najlepsze efekty.