Przejdź do treści

Nowoczesne technologie w hotelu

  • przez

W zarządzaniu obiektem hotelowym coraz częściej pomagają innowacyjne rozwiązania technologiczne. Dzięki nim można nie tylko efektywnie kierować personelem, ale również zwiększać komfort pobytu gości.

Dziś trudno wyobrazić sobie nowoczesnych obiekt hotelowy bez zaawansowanych systemów komputerowych, które czuwają nad bezpieczeństwem gości i pomagają organizować pracę personelu. Innowacyjny program do obsługi hotelu to często wiele różnych modułów odpowiedzialnych za różne aspekty funkcjonowania obiektu i proponowanych w nim usług.

Technologia a kwestie organizacyjne 

Oprogramowanie wykorzystywane w hotelach projektowane jest w taki sposób, żeby działać na wielu różnych poziomach, usprawniając również kwestie związane ze sprawami organizacyjnymi. Przede wszystkim pomagają planować pracę personelu i optymalizować obłożenie poszczególnych zmian. Dzięki automatyzacji części procesów, obsługa gości może być wydajniejsza, szybsza, a do tego realizowana przez mniejszą liczbę pracowników.

Nowoczesny program do obsługi hotelu często umożliwia również wdrażanie interaktywnych usług, jak samodzielne zameldowanie i wymeldowanie się gościa, wirtualny konsjerż, zamawianie online różnych usług (np. rezerwacje stolików w restauracji, fryzjera, SPA, zamawianie posiłków do pokoju itp.). Dodatkowo nowoczesne oprogramowanie pozwala na zbieranie kompleksowych informacji o gościach, co później umożliwia przygotowanie dla nich spersonalizowanej oferty w czasie następnej wizyty. 

Nowoczesne oprogramowanie wspiera rozrywkę 

Zaawansowany program hotelowy to jednak nie tylko praktyczne rozwiązania, wspierające zarządzanie i zwiększające bezpieczeństwo obiektu, ale również moduły zapewniające gościom rozrywkę. Nowoczesne technologie pozwalają na stworzenie w pokojach prawdziwych multimedialnych centrów, opartych na przykład o urządzenia set-top-box i wykorzystujących rozwiązania IPTV. Tego rodzaju systemy umożliwiają dwukierunkową komunikację z poziomu telewizora, zapewniają wysoką jakość obrazu. W takich centrach cyfrowych można korzystać między innymi z telewizji, VOD, a także z różnego rodzaju gier. Dodatkowo obsługa hotelu może w czasie rzeczywistym przesyłać gościom ważne komunikaty.

Nowoczesne programy, wykorzystywane do obsługi hoteli, ułatwiają znacząco funkcjonowanie obiektów, powalają obniżyć koszty i zapewniają wysoką jakość obsługi. Dodatkowo takie rozwiązania informatyczne wspierają działania marketingowe i pomagają budować relacje z gośćmi hotelu.