Wybieramy CRM dla małej firmy

Niektórzy twierdzą, że systemy CRM są przeznaczone jedynie dla dużych firm. Nie jest to prawda! Program do zarządzania relacjami z klientem, który zautomatyzuje marketing, przyda się też w mniejszym (nawet jednoosobowym) przedsiębiorstwie. Kluczowy jest tylko odpowiedni wybór. Jak to zrobić – specjaliści z firmy edrone radzą.

Czy mała firma potrzebuje systemu CRM?

O ile systemy CRM pomogą dużej firmy w zautomatyzowaniu działań i oszczędzeniu kosztów, tak w przypadku małej firmy – pozwolą jej się prężniej rozwijać. Początkujący przedsiębiorcy doskonale wiedzą, jak dużo obowiązków mają na swojej głowie. System CRM może wyręczyć ich w wielu czynnościach. Program sam będzie zarządzał relacjami z klientem, tworzył bazy danych i analizował możliwości rozwoju.

Problem pojawia się jednak przy wdrożeniu. Mała firma nie potrzebuje dużego i rozbudowanego systemu, który najczęściej kosztuje krocie. To nie wszystko. Zbyt rozbudowany i mało intuicyjny system może nie tylko średnio działać, ale nawet utrudnić i pogorszyć relacje z klientami.  Wybór jest bardzo ważny. Na co zatem zwrócić uwagę?

Postaw na prostotę 

Nie szukajmy systemu, który posiada milion funkcji, tylko takiego, którego funkcje możemy w pełni wykorzystać. Zbyt skomplikowany i bardzo rozbudowany program może tylko utrudnić pracę. Mali przedsiębiorcy nie powinni tracić czasu na wielogodzinne szkolenia. W końcu system CRM ma ułatwić życie, a nie je utrudnić.

Tym bardziej, że nie każdy musi być informatykiem. Warto postawić na prostotę i intuicyjność. Jeśli polubisz swój system CRM, na pewno chętniej będziesz z niego korzystał. To samo tyczy się Twoich pracowników, którym zaoszczędzisz nerwów. Dodatkowo, skomplikowany system oznacza konieczność przeszkolenia kadry, a to wiąże się z dużymi kosztami

Mobilność jest ważna

Jako początkujący przedsiębiorca, na pewno masz masę rzeczy na głowie. Wiąże się to z licznymi podróżami. Z tego powodu warto zadbać o mobilność! System CRM dla małej firmy powinien działać online! W ten sposób Ty i Twoi pracownicy będą mogli pracować w terenie.

Tutaj dochodzi jeszcze jednak kwestia. Małe firmy coraz częściej rezygnują z własnej (stacjonarnej) siedziby i stawiają na pracę zdalną, z domu. Jeśli Twoja firma też tak działa, mobilny system internetowy będzie strzałem w dziesiątkę.

Gotowe rozwiązania są o wiele tańsze!

Jeśli jesteś właścicielem małej firmy, każdy grosz jest dla Ciebie ważny. To zrozumiałe! Na początek nie warto inwestować w drogie systemy CRM, których i tak w pełni nie wykorzystasz…  ani Ty, ani Twoi pracownicy.

Przygodę z systemami CRM warto więc rozpocząć od mniej funkcjonalnych, gotowych rozwiązań, które na pewno okażą się pomocne, a przy tym – o wiele tańsze od autorskich programów, projektowanych od początku. Kolejnym plusem takiego rozwiązania jest to, że wdrożenie trwa o wiele krócej. Czasem wystarczy tylko kilka chwil! Oprogramowanie CRM dostarczane w tym modelu może być sprzedawane zarówno w modelu licencji jednorazowej, jak i abonamentu, który często okazuje się wygodnym i tanim rozwiązaniem. Dodatkowo takie systemy są często aktualizowane i wspierane przez twórców. Z perspektywy małych firm ten model wydaje się najbardziej odpowiedni w większości przypadków.

Jedno z gotowych rozwiązań przedstawia firma edrone. To pierwszy system CRM dla branży e-commerce. Płatność opiera się na miesięcznym abonamencie, a to klient sam wybiera jego wysokość. Cena zależy głównie od funkcjonalności systemu. To wyjątkowo proste. CRM edrone może działać już od pierwszego dnia po założeniu konta.

Related Post

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn