Wprowadzenie do Data Mining

wprowadzenie do data mining

Data Mining jest potężnym narzędziem dla firm do wyciągania najważniejszych informacji z ich hurtowni danych. Narzędzia te pozwalają przewidzieć przyszłe trendy i zachowania tak, aby móc podając działania oparte na konkretnej wiedzy. Takie działania są dużo bardziej efektywne, a co za tym idzie, ekonomiczniejsze. Narzędzie to pozwala na uzyskanie informacji, które byłyby zbyt czasochłonne do pozyskania w tradycyjny sposób. Jednocześnie narzędzie to pozwala na uzyskanie informacji, które zapewne byłby pominięte przez ekspertów, z uwagi na ich nieprzewidywalność.

Większość firm zgromadziła już duże ilości danych. Data Mining może być w szybki sposób zaimplementowana do istniejących baz danych, co pozwoli na uzyskanie odpowiedzi takich jak, np.:, Jacy klienci najprawdopodobniej odpowiedzą na naszą ofertę i dlaczego?

Ewolucja zaczęła się od momentu, kiedy informacje zaczęły być gromadzone na dyskach twardych komputerów. Pozwoliło to na dostęp do informacji w czasie rzeczywistym i eksploracje danych według potrzeb indywidualnego użytkownika. Data Mining pozwoliło zrewolucjonizować ten proces z retrospekcyjnego do prospekcyjnego. Pozwoliło z obecnych posiadanych danych przewidzieć przyszłość, co pozwala na natychmiastowe podjęcie decyzji.

Data Mining jest gotowe do natychmiastowego wprowadzenia do biznesu z uwagi na trzy czynniki, które obecnie są już wystarczająco zaawansowane:

  • Masowe zbieranie informacji przez firmy
  • Olbrzymi moce obliczeniowe komputerów
  • Gotowe algorytmy

Data Mining wzięło swoją nazwę od podobieństw pomiędzy szukaniem wartościowych informacji w dużych bazach danych a poszukiwaniem nowej żyły rudy np. żelaza w górach. Obie te aktywności wymagają olbrzymiego nakładu pracy i precyzyjnego poszukiwania, aby móc znaleźć miejsce gdzie się znajduje prawdziwa i rzeczywista wartość. Jeżeli dostarczymy bazy danych o wystarczającej wielkości i jakości, Data Mining pozwoli nam na uzyskanie nowych możliwości biznesowych poprzez udostępnienie następujących czynników:

Zautomatyzowane przewidywanie przyszłych zachowań i trendów

Przewidywanie zachowań i trendów, metodą tradycyjną jest bardzo czasochłonne, dzięki Data Mining te same informacje można wyciągnąć prosto z bazy w szybki sposób. Widać to doskonale w marketingu bezpośrednim. Mailing wysłany do klientów przeszłości służy do przewidywania najbardziej zyskownej grupy odbiorców w przyszłych mailingach.

Automatyczne odkrywanie wcześniej nieznanych modeli.

Narzędzie Data Mining przeczesując bazy danych potrafią wykryć wcześniej nieznane modele np. zachowań klientów. Przykładowo, może zachodzić korelacja pomiędzy modelem kupionego samochodu a ulubionym kolorem. W tradycyjny sposób ciężko jest wyłapać takie korelacje, zwłaszcza, że najpierw trzeba je przewidzieć. Data Mining robi to za nas.

Related Post

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn