Przejdź do treści

W prostocie siła tkwi – o minimalizmie w rozwiązaniach typu CRM

  • przez

Poszukując dla swojej firmy dopasowanego jak najbardziej do jej potrzeb CRM-u, kadra zarządzająca decyduje się nierzadko na wdrożenie skomplikowanego i rozbudowanego systemu. Argumentuje to m.in. wizją rozwoju firmy, w którego procesie nie trzeba będzie decydować się ponownie na zakup kolejnego CRM-u i oswajać się z jego obsługą. Rozbudowując przedsiębiorstwo, będzie można natomiast wdrażać pracowników z nowymi, do tej pory nieużywanymi funkcjami systemu. Rozumowanie wydaje się logiczne, ale co, jeżeli istnieje taki CRM, którego prostota i minimalizm nie przekreśla pełnej funkcjonalności systemu?

Dlaczego warto postawić na prosty CRM?

Prosty CRM, czyli jaki? Taki, który jest łatwy w obsłudze, intuicyjny, a jednocześnie użyteczny, a zatem wyposażony we wszystkie potrzebne funkcje. To również system stworzony z poczuciem elementarnego zmysłu estetyki – poza oczywistą funkcjonalnością charakteryzuje sięprzejrzystością, cieszy oko użytkownika, nie rozprasza jego uwagi na niepotrzebnych elementach szaty graficznej. Z takim CRM-em pracuje się nie tylko łatwiej, szybciej, czyli wydajniej, ale również przyjemniej. Prosty system do zarządzania relacjami z klientami pozwala na szybszą jego implementację. To dobry wybór dla firm, w których kadra zarządzająca obawia się, że wdrożenie takiego systemu może spotkać się z oporem i niechęcią wśród pracowników. Nieskomplikowany CRM, łatwy w obsłudze przekłada się bezpośrednio na jakość pracy. Co więcej, z minimalistycznych rozwiązań tego typu mogą korzystać nie tylko małe przedsiębiorstwa, ale i większe firmy. Prostota nie jest bynajmniej zaprzeczeniem wysokiej jakości i profesjonalizmu. Wręcz przeciwnie. To wzniesienie CRM-u na wyższy poziom, gdzie oprócz użyteczności pojawia się i dbałość o użytkownika tego systemu.

Jaki prosty CRM wybrać?

Sam wybór prostego CRM-u wcale nie musi być prosty. Znajdując jednak odpowiednie narzędzie, warto się go trzymać. Jednym z takich systemów, na co wskazuje już sama nazwa, jest prosty CRM online, czyli miniCRM. Dedykowany jest zarówno mikro, jak i małym firmom, a także freelancerom. To, co zwraca uwagę użytkownika już po pierwszym zetknięciu się z narzędziem, jest właśnie jego prostota i minimalizmprzekładające się na przejrzystość systemu i łatwość obsługi. Wszystko to idzie w parze z pełną funkcjonalnością i użytecznością CRM-u. Z przyswojeniem miniCRM-u poradzą sobie nawet osoby, które nigdy wcześniej nie zetknęły się z tego typu rozwiązaniami, co znacznie ułatwi cały proces wdrażania systemu. W prostym CRM-ie online nie ma zbędnych i przypadkowych funkcji, gdyż wszystkie one powstały i wciąż powstają w zgodzie z realnymi potrzebami odbiorców. Dzięki temu miniCRM jest realną pomocą w codziennej pracy i wspiera produktywność działania.

Prostota, czyli mobilność

Proste rozwiązania typu CRM powinny pozwalać także użytkownikom na łatwy i szybki dostęp do nich. Taki jest wspomniany miniCRM. Aplikacjadostępna jest online, do jej działania wystarczy jedynie przeglądarka internetowa. Dzięki temu użytkownik ma niczym nieograniczony dostęp do wszystkich danych o klientach, co jest szczególnie pomocne w pracy mobilnej. Tego typu rozwiązanie ułatwia również życie samym przedsiębiorcom, nie muszą oni bowiem ponosić wysokich kosztów instalacji systemu i jego późniejszych aktualizacji. Warto przetestować działanie prostego CRM-u online – darmowa, miesięczna wersja systemu pozwoli zapoznać się bliżej z oryginalnością rozwiązania.